domenica 14 ottobre 2012

Janessa


"Ciao a tutti! Io sono la fatina Janessa e insieme alle mie amiche proteggiamo la natura. Proteggere la natura è molto importante. E non è solo compito di noi fate, ma anche di voi uomini. Dobbiamo collaborare tutti a mantenere un'ambiente pulito e vivibile. O non avremmo un panorama come quello che potete vedere alle mie spalle"
"Hello everyone! I am the fairy Janessa and together with my friends we protect nature. Protecting nature is very important. It is not only the task of us do, but also of you humans. We must all work together to maintain a clean and livable environment. Or we would not have a view as what you can see behind me "


"Se noi ci prendiamo cura della natura, la natura si prende cura di noi, regalandoci tante cose belle! Come ad esempio questi mandarini"
"If we take care of nature, nature takes care of us, giving us so many beautiful things! Such as these mandarins"


"O questi bellisimi fiori di ibiscus! Io adoro i fiori e penso che i fiori siano molto più belli e più felici se lasciati all'aria aperta, piuttosto che vederli tristi in un vaso"
"Or these beautiful hibiscus flowers! I love the flowers and I think the flowers are much nicer and happier if left in the open air, rather than sad to see them in a pot"


"Vivere in un ambiente sano ci rende tutti più felici e liberi di fare quello che più ci piace. Io amo la musica ma amo molto di più ballare! Yeeaaahh!!!"
"Living in a healthy environment makes us all happier and free to do what we like. I love music but I love to dance anymore! Yeeaaahh!"


Pollicina è un film del 2009. Fa parte della serie dei film di Barbie per l'home video.
Thumbelina is a 2009 movie. It is part of the Barbie movie series for the home video.



Dal film di Pollicina è stato prodotto diverso merchandise, tra cui una linea di bambole, che comprendeva la protagonista principale del film, Pollicina, e le sue amichette, la viola Joybelle (a sinistra), la verde Chrysella (al centro) e la turchese Janessa. Ho comprato Janessa un anno dopo dell'uscita del film, ma fin'ora è sempre stata nella sua scatola, chiusa nel mio armadio.
From the Thumbelina movie was produced different merchandise, including a line of dolls, which included the main protagonist of the film, Thumbelina, and her little friends, the purple Joybelle (left), the green Chrysella (center) and turquoise Janessa I bought Janessa a year after the film's release, but so far she has always been in her box, locked in my closet.


Pollicina è il primo film che non ha Barbie per protagonista: per il capriccio di una bambina viziata di nome Makena, Pollicina viene sradicata dalla sua zolla e trasportata in un lussuoso appartamento di città, dove viene a conoscenza dei piani edilizi che minacciano di distruggere il suo mondo fatato. Sfruttando la magia della natura, Pollicina cercherà di dimostrare che anche la persona più piccola può fare la differenza. Il  messaggio film è quindi quello di non arrendersi mai, nonostante i propri limiti e di proteggere la natura, fosse anche il parco che si trova dietro casa nostra.
Thumbelina is the first movie that hasn't Barbie as a protagonist: for the whim of a spoiled child named Makena, Thumbelina is uprooted from her plate and delivered in a luxurious city apartment, where she learns of construction plans that threaten to destroy her fairy world. Harnessing the magic of nature, Thumbelina will try to show that even the smallest person can make a difference. The message of the film is therefore that  never give up, despite our limitations and to protect nature, even if is the park located behind our house.


Il messaggio ecologico del film si rispecchia anche nel packaging che conteneva Janessa. Il cartone della scatola e del cartone interno è interamente in cartone riciclato e la plastica della finestratura non è incollata al cartone della scatola. Anche la bambola aveva poca plastica a tenerla ferma nel cartone interno.
The ecological message of the movie is also reflected in the packaging that contained Janessa. The cardboard box and inner cardboard is made entirely of recycled cardboard and the plastic window is not glued to the cardboard box. Even the doll had little plastic to hold her in the inner cardboard.


Una volta che la bambola è stata tirata fuori dalla scatola, è possibile separare il cartone e la plastica del packaging e gettarli negli appositi contenitori per la raccolta differenziata.
Once the doll was pulled out of the box, you can separate the cardboard and plastic and put them into appropriate containers for recycling.


Quindi la Mattel ci invita al riciclo. Forse vuol far dimenticare la polemica che si era creata quando la Mattel venne accusata da Green Peace di disboscare per la produzione del packaging di Barbie, la foresta pluviale indonesiana, che è la terza foresta più estesa al mondo.
So Mattel invites us to recycle. Maybe wants to forget the controversy that was created when Mattel was accused by Green Peace of clearing the Indonesian rainforest for the production of the Barbie packaging, which is the third largest forest in the world.




Sarà forse per questo che su un lato della scatola ho trovato stampate queste info natura???
Maybe is for this reason that I found printed these nature infos on one side of the box???

10 commenti:

  1. so cute! I guess Mattel are looking to seem more eco-friendly then, heheh!

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Hi Alice :)
      I agree, but they still have a long way to go to get to be this

      Elimina
  2. What a little cutie! I love how ecofriendly she is XD

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Thanks Heather :) I was thinking of selling her on Ebay, but I reassessed her and she inspired this post, so I decided to keep her

      Elimina
  3. The nature photos are great! She looks like she's flying among the flowers.

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Thank you so much Muff! I didn't expect to be able to make some decent pictures

      Elimina
  4. Hello from Spain: Mattel wants to transmit the image of a company that respects the environment. The pictures are very nice. Looks like this doll flies ...This doll is very cute. .. Keep in touch

    RispondiElimina
  5. I'm a sucker for fairies and I greatly appreciate the ecological message. Lovely photos!

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Thank you Limbe Dolls, I like fairies too! They're my weakness with princesses both!

      Elimina